петък, 12 октомври 2018 г.

Да програмираме докато играем футбол

Следва репортаж в снимки от мястото на събитието 
STEM обучение чрез игра - "Да програмираме докато играем футбол"   
в първия ден на фестивала "Ябълката", посветен на здравословния начин на живот, екологията и спорта, което се проведе пред нашето Иновативно частно средно училище "Леонардо да Винчи".

Най-малките участници в обучението бяха децата от Детски клуб "Леонардо да Винчи", придружавани в играта от възрастен, учениците от началния курс на нашето училище, както и ученици от СУ "Климент Охридски".
В последните няколко години се стартират различни инициативи, които подпомагат развитието на децата в дигиталната ера и правят възможно обучението им по компютърни науки. Всички са единодушни, че най-подходящият начин за въвеждане на децата в компютърните науки и програмирането е чрез игра. 
Днес използвахме един по-различен и по-достъпен от академичния подход за изучаване на програмирането. Става дума за т.нар. “програмиране чрез следване на потока от инструкции” (state machine programming). Този подход е подходящ за най-малките, които дори не е задължително да  знаят да четат. Те се учат да пишат програми като подреждат инструкции под формата на стрелки, които се изпълняват следвайки последователността на потока.
Педагогическата цел на играта е да подтикне учениците да мислят как решаването на проблем може да изисква специфична последователност от инструкции и как промяната на реда на алгоритъма може да повлияе на резултата.

Въведохме термините команда и алгоритъм. 
Подготвихме терена - поставихме врати; очертахме външния му контур; картографирахме го(разчертахме го на квадрати) с тебешир. Свободни за движение останаха празните квадрати, а квадратите със заплаха оцветихме).
Изиграха се много игри, като отборите включваха два участника -  програмист и робот, който изпълняваше зададените от програмиста команди;
Отборите тръгнаха всеки от своята си врата, като програмистът определяше пътя, по който робота трябва да отведе топката. 
Победители бяха всички участници, защото се справиха много успешно с алгоритъма на играта.
Очаквайте ни и утре с репортаж от второто събитие, организирано от нашето Иновативно частно средно училище "Леонардо да Винчи" в рамките с Европейската седмица на програмирането 2018:
Програмиране със Scratch за деца - Практичен семинар, последван от състезание за създаване на игра на тема „Футбол” със Scratch. Започваме точно в 9:00


Няма коментари:

Публикуване на коментар