Образователна драма за І-ІV клас


Програмата „Образователна драма за І-ІV клас” е част от изграждането на Малката умна утойчива училищна екосистема в ЧСУ "Леонардо да Винчи", гр. Добрич. Програмата се основава на индивидуализирано обучение, прилагане на компетентностен и интердисциплинарен подход и балансирана интеграция в глобалния дигитален свят на учене през целия живот.
Проектът включва с надграждане иновативни елементи в учебно-възпитателния процес във всяка степен на образование.

С въвеждането  на образователната драма в І, ІІ и ІІІ клас ще се положат основите на ефективното когнитивно и познавателно развитие при децата като се подпомогне процеса по себеизразяване, самоконтрол и рефлексия. 

Образователната драма, която в контекста на началното училище се разбира като „театрална драма”, е процес на учене, който  дава възможности на децата да разберат света, да взаимодействат с други хора в социалните отношения, да изразяват и контролират емоциите си и да развиват своите възможности. Децата участват в ролеви игри, които не само ги поставят на мястото на други хора, но също така дават възможност да се учат в процеса, тъй като те работят над тези роли. 

Чрез образователната драма в началното училище могат да бъдат проучени по уникален начин въпросите, последствията, нагласите, емоциите, тревогите и опасенията на децата. Обучението по „театрална драма” включа въвеждане на „драма историята” като образователното съдържание се разработва от драма-учителя съвместно с учител по природни и обществени науки за целите на обучението. В часовете по театрална драма учениците във възраст от 6+ до 10+ заедно, в група от 8 до 12 деца,  ще бъдат въвлечени в драма-история за научните феномени, природните и обществените явления, историческите и личните взаимоотношения. Предвид на творческия характер на часовете и краен продукт - „Представление” се очаква и възможност за въвличане на родители в работилниците по изработване на декори, костюми, както и участие в самото представление. 










Няма коментари:

Публикуване на коментар