Помните ли какво ви разказвахме за ролята на творчеството в STEM (наука, технология, инженерство и математика)?
Е, днес продължаваме разказа си с това как иновациите и творчеството стоят в основата на образователния и организационния процес в нашето училище ЧСУ „Леонардо да Винчи”, гр. Добрич.
С радост споделяме хубавата новина, че от 1-ви септември 2018 година, в духа на новата учебна година започваме съвместен проект с училища от още 5 държави - Италия, Хърватия, Полша, Турция и Финландия.
"Информационни и комуникационни технологии(ИКТ) - инструменти в традиционното и дистанционното обучение"
Идеята на проекта съвпада с нашата мечта за реорганизация на училищното образование, за да можем да достигнем до новото Алфа поколение, израстнало в дигиталния свят на ИКТ технологиите, такава реорганизация, в която в центъра на учебния час е ученикът, а учителят е негов съветник.
В продължение на две календарни години предстоят много срещи на ученици и учители от 6-те държави, за да се обменят добри практики за повишаване на знанията, уменията и ИТ
компетенциите на учениците и учителите в използването на информационни и
комуникационни технологии, както и да се подобри качеството на образованието в
часовете по програмиране и роботика. Не е за пропускане и добрата възможност да подобрят езиковите умения на младежите, учителите и родителите, както и развитие на
групови умения, планиране и изпълнение на проектни задачи и мотивация за
изучаване на чужди езици, укрепване на училищното сътрудничество и разширяване
на знанията, компетенциите и уменията.
Добавената
стойност ще бъде и повишеното познание за културата, традицията, историята и
настоящето на другите страни. Проектът е насочен и към разбиране и прилагане от
учениците на принципите на толерантност и приемане на социални, културни и
икономически различия. Тя също така ще осигури по-голяма интернационализация на
училището ни, както и повишаване на мобилността на ученици и учители.
Проектът
включва и местни дейности, които да засилят неговите резултати, като: срещи с
ученици относно ИКТ инструментите, използвани в проекта, срещи с ученици и родители
във връзка с историята, културата, традициите и ежедневието на участващите в
проекта страни, учебни дейности, установяване на сътрудничество с дигитално
напреднали външни звена например научен и технологичен парк.
И така чрез активно участие в планираните
дейности, чрез обмен на добри практики, самоизява, творческо действие, самоанализ,
наблюдение на използването на съвременни ИКТ технологии, очакваме много добри резултати като: дигитална образователна платформа с е-курсове; уеб сайтове; презентации, използващи най-новите решения, като всяко училище ще създава
презентации; учебна програма по роботика; доклад за използването на добри ИКТ
практики в училищния мениджмънт; интерактивни уроци; повече знания в областта
на чуждите езици; по-високо културно и социално съзнание; толерантност и приемане на различия; интернационализация на училището.
Няма коментари:
Публикуване на коментар